Lingetjes-at-westUSA.reismee.nl

Santa Maria naar Los Angeles

In de lobby staat het ontbijt al voor ons klaar. We kunnen er heerlijk zelf wafels maken en zeker voor Jada is dit één groot feest. Aangezien er geen plek meer is, schuiven we aan bij rondreizende amerikanen en al snel ging het over politiek, het leger en natuurlijk vliegen. Goh, wat zijn die amerikanen toch fanatiek (Douglas wijst mij er even snel op dat ik niet teveel in moet gaan op de politieke discussie en beter met ze mee kan lullen. Laat dit nou net een zwakke eigenschap van mij zijn). Ook Jada duurt het allemaal veel te lang en terwijl papa nog hevig discussieert over allerlei 'leger-toestanden' begint zij vast met opruimen; werkelijk alles belandt in de prullenbak: van appels tot borden en bestek.

Een uur later zitten we dan eindelijk in de auto onderweg naar ons laatste hotel in Los Angeles. Hier blijven we nog 3 nachten en kunnen we nog even bijkomen van alle indrukken voor de reis er alweer op zit.

De eerste 'stop' is Solvang, een klein Deens plaatsje. Midden in het Amerika waar alles zo groot en kolossaal is, is Solvang een plaatsje met voornamelijk Deense inwoners. Alle gebouwen en winkeltjes zijn typisch Deens. We vinden het leuk om te zien en door heen te rijden, maar rijden liever door om even later in Santa Barbara te stoppen. Het is zondag en de meeste winkels zitten dicht, toch zijn er om de één of andere reden (het schijnt een feestdag te zijn) veel mensen op de been. Santa Barbara is een super gezellig plaatsje. We slenteren over de State Street (eten heerlijk bij de Italiaan op nr. 731) richting de kust waar het nog veel drukker en gezelliger is. Na een paar uurtjes hier genoten te hebben zijn we onderweg naar Los Angeles. Via Priceline hebben we een megaduur hotel weten te bemachtigen in Beverly Hills. Voor $110 per nacht zijn we beland in het Thompson Beverly Hills **** aan de Wilshire Blvd, om de hoek begint de bekende Rodeo Drive. Tuurlijk hebben we even op Booking.com gekeken wat het anders gekost zou hebben: $240 per nacht!!!! Ook als de bedden hier straks waardeloos blijken te zijn, zal ons dit zeker een goede nachtrust opleveren.

In en rondom Los Angeles maakt het eigenlijk niet zo heel veel uit waar je overnacht: Santa Monica, Hollywood, Beverly Hills, zit je ergens dichtbij, dan zullen er ook genoeg dingen zijn waarvoor je in de auto moet stappen. Santa Monica is over het algemeen de duurste locatie, aangezien je hier aan de kust zit, maar parkeren is hier geen probleem en is qua kosten niet te vergelijken met Nederland. Voor $7-10 per dag sta je 1 straat verwijderd van de boulevard en het strand en dat terwijl de kamerprijzen er minstens 3 maal zo hoog zijn.

Wij gaan eerst maar eens het hotel verkennen. Het hotel heeft enkel Valet Parking en onze Dodge wordt keurig tussen een Lamborghini en Maserati geparkeerd. We nemen de lift naar onze kamer: het ziet er allemaal gelikt uit en de bedden zijn super! Wat wil een mens nog meer? We trekken snel de zwemkleding aan, want dit hotel schijnt bij de upperclass van LA zeer geliefd te zijn door het zwembad en de bar op het dak, van waaruit je een uitzicht hebt over heel LA. Slik! Het lijkt wel of de gehele cast van de Mens Health hier is neergestreken: alleen maar prachtige lijven op luxe strandbedden. Een enkeling heeft een eigen ruimte met loungbanken en muziekinstallatie afgehuurd; de flessen Moët & Chandon en Veuve Cliquot worden als Barleduc aangevoerd. Het zwembad is uiteraard verlaten, want chloor is natuurlijk niet goed voor het huidje en de zonnestralen kunnen dan niet egaal hun werk doen, nog afgezien van wat water allemaal wel niet met de net gesteilde lokken doet. Voor ons geen probleem, Jada en mama twijfelen geen seconde: uit die kleding en het water in! Douglas blijft angstvallig, met zijn T-shirt aan, aan de kant zitten. Wat een flauwekul! Toevallig kunnen al die mannen niet op tegen onze papa! Jada giert het uit en heeft pret voor tien. Ze peddelt naar de kant, waar een te perfecte man haar op de rand van het zwembad bewondert. Terwijl hij intussen de aandacht van de vrouwen op de bedjes probeert te krijgen, kijkt Jada hem van top tot teen aan met een afkeurende blik. De man reageert met: 'That's the typical way woman look at me!'. Ik doe het bijna in mijn broek: ik ben trots op je meisje! haha.

Na het douchen gaan we een beetje touren door LA, zodat we morgen weten waar we naar toe moeten. Als Jada bij terugkomst al snel in slaap valt, pakken wij de fles Baileys en kiezen een film; een heerlijke afsluiting van de dag.