Lingetjes-at-westUSA.reismee.nl

Hot Spots LA

De bedden waren heerlijk! We werden getipt dat je goed kunt ontbijten bij Jack & Jills om de hoek aan de 342 North Beverly Drive.Dit kunnen we lopendaf.Jack & Jills is inderdaad een fantastische plek voor een ontbijt; voor het eerst niet al die vette amerikaanse troep, maar een gezond ontbijt met verse producten. Wat kun je hier ineens van genieten; eindelijk kan ook Jada eens een gewoon ontbijtje krijgen met vers fruit.

Voldaan en zonder smerig volgepropt gevoel lopen we terug naar ons hotel. Onderweg komen we langs Taschen; een winkel die enkel grote en bijzondere boeken verkoopt. Douglas koopt Moonfire en voor Dave kunnen we het boek The Godfather natuurlijk niet laten liggen. Je zult het niet geloven (deden wij eerst ook niet) maar aangekomen in ons hotelkomt net Al Pacino binnen lopen om hier met zijn vrouw (?) te gaan ontbijten. We kunnen ons nog steeds wel voor onze kop slaan, maar we haddenallebei niet het lef om hem het boek voor Dave te latentekenen. En we hadden het gewoon in de hand!!! Hoe stom kun je zijn? Dit gelooft Dave NOOIT! En als hij het al gelooft, vergeeft hij het ons NOOIT!

Teleurgesteld in onszelfbrengen we de boeken naar onze kamer engaan we op weg naar het strand. Eerst touren we een beetje door Beverly Hills, Bel Air, lopen we een klein stukje over de Walk of Fame en schieten we een paar plaatjes van de Hollywood-letters in de 'bergen'.

We rijdendoor naar Santa Monica Beach waar je vlak achter de Palisades Beach Rd voor $7 per dag kunt parkeren. Het is hier heerlijk rustig, maar Jada en Douglas zoeken liever de drukte op en we besluiten door de rijden naar de iets verderop gelegen Venice Boardwalk (P $15 pd). Hier lopen de meest vreemde mensen rond en dit stukje wordt ook wel Muscle Beach genoemd. Aan de Boardwalk staat een 'openlucht krachthonk' waar Schwarzenegger vroeger trainde en op dit moment een fotoshoot aan de gang is met in de olie gezette bodybuilders. We kijken onze ogen uit! Later lopen we over de Santa Monica Pier en zoeken we een rustiger stukje strand uit. Op Malibu Beach is het heerlijk vertoeven. Eenmaal uitgestald gaat Jada op onderzoek uit en zegt tegen iedereen 'Hello'. Een Latino gezin zit te eten en uiteraard blijftze hier staan. Het duurt niet lang of ze komt papa en mama ook een stukje fruit brengen haha, zo typisch Jada!

Na het grootste gedeelte van de dag doorgebracht te hebben aan de boulevard en het strand rijden we naar Third Street Promenade.Dit is het centrum van Santa Monica met veel leuke winkels en restaurants; dat betekent dus lekker winkelen en lekker eten.

Als we weer aankomen bij ons hotel blijkt de hele selectie van LA Lakers zich in de bar te vermaken. Allemaal grote, brede, voornamelijk donkere basketball spelers. We beseffen ons steeds meer dat ons hotel wel een heel bijzonder geliefd plekje is onder de rich and famous hier in Beverly Hills.