Lingetjes-at-westUSA.reismee.nl

San Francisco naar Monterey

Het moment van de waarheid is aangebroken, we zijn benieuwd of het kaartje van de parkeergarage werkt; en ja hoor, even later komt Doug aangereden. Het kost ons nu dus $20, anders hadden we $90 af moeten rekenen. We geven Henry $30 en we krijgen er een dikke knuffel bij.

We hebben nog 5 nachten en 6 rustige dagen. We rijden tot aan ons laatste hotel in Los Angeles langs de kust en hebben alle tijd van de wereld. In Monterey (waar we vannacht zullen slapen) hadden we vanuit huis een WhaleWatchTrip geboekt maar het is hier niet de 30 graden die we verwacht hadden en dus hebben we de reservering maar gecancelled gisteren. 3 uur op de boot lijkt ons ook niet ideaal met Jada en nu hoeven we nergens op de tijd te letten.

Nog geen 20 minuten weg uit San Francisco en we voelen de temperatuur al stijgen. We doen niet veel vandaag en het ritje duurt maar een kleine 2 uur. Dit is net het stukje dat we niet langs de kust rijden dus ook het zicht is niet bijzonder. We rijden eerst naar Gilroy waar een groot OutletCenter zit. Eerst langs het Beautycenter om Redken in te slaan; het potje waar ik in Nederland €24 voor betaal kost hier $17 dollar (€12.50). We stappen weer in de auto, het is hier lopend niet te doen zo groot is het, naar de Ralph Lauren Store; hier hebben ze altijd leuke dingetjes voor Jada. Onderweg spelen Jada en ik een spelletje 'Kiekeboe'!

1...2...

...Kiekeboe!

Het is half 4 wanneer we Monterey binnen rijden. We gaan eerst even het centrum in. Midden in de stad staan een aantal exclusieve rally auto's uitgestald. Er is een of andere show in samenwerking met Rolex. Terwijl we door de gezellige straatjes lopen zien we een leuk plekje om te eten: Rosines.

In de vitrine staan wel 15 verschillende taarten uitgestald van Peanutbutter and Jelly tot aan Snickerssmaak (Ze zijn ongeveer 3 keer hoger dan wij gewend zijn). We kiezen allebei een stuk uit en nemen deze mee naar het hotel; hebben we vanavond nog iets lekkers als Jada al slaapt, een Starbucks zit hier altijd wel ergens in de buurt. We lopen nog even richting de kust om te kijken of er nog iets te beleven valt. Ineens zien we in de etalage van een wijnlokaal een fles wijn staan met de naam Jada. Natuurlijk gaan we even binnen kijken. De fles schijnt $40 te kosten, wat ik belachelijk vind. Douglas twijfelt geen moment en laat hem alvast inpakken... Hmmmm, ik denk aan al die bijzondere flessen champagne in onze vinidor die ook te speciaal zijn om te openen en we verzameld hebben tijdens onze reis door Florida...

Ons hotel Loverspoint Inn ligt aan de kust in Pacific Grove (ongeveer 2 mijl buiten het stadscentrum van Monterey en dichtbij de pier en een klein parkje). Een prima accommodatie voor de komende nacht; ook de omgeving schijnt mooi te zijn, maar helaas hebben we vandaag ech met het weer. Jada rent gelijk naar de badkamer om te kijken of er een bad is en gilt van plezier wanneer dit zo blijkt te zijn. De dag is alweer voorbij: Time flies when you are having fun!

papa

time flies when you are having fun doet me denken aan het liedje van steelers wheel:LATE AGAIN!!