Lingetjes-at-westUSA.reismee.nl

Monterey naar Santa Maria

We hebben heerlijk geslapen en aangezien de stukken taart praktisch onaangeroerd bleven hebben we zin in een ontbijtje. Bij de receptie staat een simpel ontbijthoekje klaar; prima voor wat we nodig hebben. Zo besparen we mooi wat tijd en met een kop koffie voor in de auto zijn we alweer onderweg naar Santa Maria.

Onderweg komen we langs Big Sur; hier schijnen prachtige plekjes te zijn (bv Julia Pfeiffer Beach)en mooie hike-routes. Thuis heb ik ze allemaal uitgeprint, maar we hebben achteraf toch niet zo'n zin om weer een stuk te lopen en zijn eigenlijk wel heel erg benieuwd naar de plaatsjes die komen gaan.We besluiten vanuit de auto te genieten van de prachtige route langs de kust. Tot aan San Louis Obispo volgen we de B-weg in plaats van de snellere 101. In Big Sur maken we wel even een stop bijBig Sur Bakery (net na Nepenthe achter het Shell station)voor een heerlijk verlaat ontbijt (die ene bagel bleek toch niet genoeg te zijn geweest vanochtend). Er is ons verteld dat je het beste kunt ontbijten bij Deetjens, maar deze plek konden we helaas niet vinden. Wanneer je hier rondde middagvoorbij komt moet je echt bij Nepenthe wezen voor een heerlijke lunch en een prachtig uitzicht over de kliffen. Ik heb me laten vertellen dat Cielo een fantastische plek is voor het diner.

Onderweg stoppen we op verschillende uitkijkpunten, waar je een fantastisch uitzicht over de zee hebt. Er is nergens een railing en vanaf de punten waar we staan gaat het steil naar beneden waardoor we ons maar nietig voelen en Jada goed vast blijven houden. Pfff, moet er niet aan denken.

Tegen 4pm komen rijden we door San Luis Obispo en wat ziet Douglas daar? Ja ja een Abercrombie and Fitch (ik snap nu hoe mijn vader zich al jaren gevoeld moet hebben!). Tuurlijk parkeren we meteen en ik heb het portier nog niet geopend of ik ruik die weeige geur van A&F al, bah! Jada vindt de harde muziek fantastisch en staat alweer te dansen. Wat is het toch heerlijk om te zien dat ons popje zoveel plezier heeft! In de winkel blijkt Doug alles al te hebben wat hij leuk vindt dus zijn we snel klaar. Intussen hebben we alweer trek gekregen en besluiten we even rond te slenteren om te kijken of het gezellig is hier. San Luis Obispo blijkt erg levendig te zijn, een echte studentenstad. Even later lopen we langs een Italiaan (ik geloof dat het aan Court street ligt/ Guiseppe's) met spierwitte tafelkleden; hier ben ik dol op. Het is er druk, maar als je Ling heet, heb je natuurlijk altijd gereserveerd haha. We krijgen een mooi plekje op het terras. Het eten is werkelijk voortreffelijk en we blijven lang tafelen, wat genieten hier zeg!

de avond begint te vallen en we besluiten onze slaapplek op te gaan zoeken voor het echt donker is. In hetzelfde straatje zit een super zoet en lef snoepwinkeltje waar ze alles hebben wat je je maar kunt bedenken. Jada is zooooo lief da ze wat uit mag zoeken; je kunt je vast wel bedenken hoe die oogjes er uitzien?!

We overnachten in Santa Maria in de Quality Inn And Suites Santa Maria. Een primalocatie voor een overnachting. Ik zet het campingbedje op en doe Jada in bad; intussen gaat Doug op zoek naar een nachtwinkjeltje voor een fles Baileys. Weer een heerlijke dag voorbij!